#LaboratoriaPrzyszłości# rok szkolny 20023/2024 

 

Pozwoliło uczniom naszej szkoły rozwijać swoje zainteresowania w ramach zajęć pozalekcyjnych.  wykorzystaliśmy klocki konstrukcyjne, które pozwalają na budowę konstrukcji, maszyn i urządzeń konstrukcji zgodnie ze schematem oraz Okulary ClassVR.

Nauczyciel ma pełną kontrolę nad wirtualnym światem, do którego zaprasza uczniów. Wirtualna rzeczywistość (VR) oraz rozszerzona rzeczywistość (AR) wprowadzają uczestników w trójwymiarowy świat, pozwalając zobaczyć na wyciągnięciu dłoni miejsca, przedmioty i zjawiska niedostępne na zwykłej lekcji w szkole.

Wykorzystanie sprzętu audio- video w rejestracji konkursów i apeli oraz festynu szkolnego.

Członkowie koła pomagali w prowadzeniu lekcji otwartych dla przedszkolaków.

Członkowie Koła wzięli udział w konkursach:

1) IX Wojewódzki Konkurs z zakresu techniki „Sprawne Ręce – Mądra Głowa „Świąteczna choinka organizowany przez SP nr 3 w Będzinie ( 3 uczestników – dyplomy za udział)

2) Konkurs „Kartka z jajem” organizowanym przez Zespół Szkół nr 2 w Myszkowie (12 uczestników- 7 nagród)

Uczniowie podejmowali próby motywowania do efektywnej pracy 

nad własnym rozwojem, wykorzystali swoje nabyte możliwości w pracach rękodzielniczych, konstrukcyjnych, programowania.

Zajęcia pozalekcyjne odbywały się raz w tygodniu. Zawierały  zagadnienia dotyczące przedmiotu technika. 

Doskonalili wiedzę i umiejętności z zakresu robotyki, programowania i rękodzieła.

Uczniowie poznali:

Pakiety STEAM obejmujące cele edukacyjne, które m.in. powodują rozwój logicznego i algorytmicznego myślenia, umiejętność współpracy, kompetencji społecznych, rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia, nauki kodowania i programowania.

 - Uczniowie naszej szkoły korzystali z  zestawów :

GEAR UP, Klocki konstrukcyjne sześciany, Klocki doczepne, MAGNETIC POLYDRON, MINI WAFLE EDU 500, KLOCKI GIGA, Okularów CLASSVR. 

- posługiwania się narzędziami typu: nożyczki, szpilki, igły itp.

- pogłębili i utrwalili wiedzę z lekcji techniki.

- utrwalili swoje zdolności manualne 

kształtowali postawy poznawcze i twórcze

 

Wniosek do dalszej pracy: 

 Praca z uczniami podczas Koła Technicznego dała możliwość rozwoju i inspiracji uczniom uczęszczającymi na zajęcia, chcieli poznać i uczyć się nowych zagadnienia z programowania, konstrukcji i technik rękodzielniczych. 

W tym roku szkolnym postawiono na pracę w grupach, pracę zgodnie z instrukcją pod kierunkiem nauczyciela i kreatywność. 

Opiekun Koła Technicznego – Marzanna Rotter

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

#Laboratoria Przyszłości# wrzesień 2023 - styczeń 2024 r.

W ramach #LaboratoriaPrzyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe, uczniowie mają możliwość uczestniczenia w zajęciach, na których rozwijają swoje zainteresowania. 

Uczniowie klas 6 uczęszczają na koło, na którym korzystają z pomocy pozyskanych z projektu.  

W tym roku szkolnym korzystano z pracowni krawieckiej i haftu, metodą projektu zbudowali szereg robotów z klocków Gigo, które buduje się na podstawie instrukcji i aplikacji.

Sprzęt audio-video oraz sprzęt nagłośniający wykorzystany został na wielu imprezach i przedstawieniach szkolnych: Jasełka, Konkurs Kolęd, Zbuntowane Elfy.  

W naszej szkole na lekcji techniki  pracujemy z Wirtualną Rzeczywistością, uczymy się obsługi Okularów CLASSVR oraz korzystamy z klocków konstrukcyjnych.

Zakupiony sprzęt do rejestracji i obróbki obrazu wykorzystujemy do dokumentacji zajęć.

 Koordynator projektu Marzanna Rotter

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

 

#LaboratoriaPrzyszłości#  - luty/marzec 2023 r.

#LaboratoriaPrzyszłości# to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjnił zajęcia w SP5.

 Pozwoliło to  uczniom naszej szkoły rozwijać swoje zainteresowania na lekcjach techniki  w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz w ramach zajęć pozalekcyjnych .

W miesiącach luty i marzec  wykorzystaliśmy klocki konstrukcyjne,

 które pozwalają na budowę konstrukcji, maszyn i urządzeń  konstrukcji zgodnie ze schematem oraz Okulary ClassVR.

Nauczyciel ma pełną kontrolę nad wirtualnym światem, do którego zaprasza uczniów. Wirtualna rzeczywistość (VR) oraz rozszerzona rzeczywistość (AR) wprowadzają uczestników w trójwymiarowy świat, pozwalając zobaczyć na wyciągnięciu dłoni miejsca, przedmioty i zjawiska niedostępne na zwykłej lekcji w szkole.

Koordynator projektu MarzannaRotter

  • kl.8D
  • kl.8D
  • kl.8D
  • kl.8D
  • kl.8D
  • kl.6A
  • kl.6A
  • kl.6A
  • kl.6A
  • kl.6A
  • kl.6A
  • kl.6A
  • koło techniczne
  • Ize
  • Ize
  • kl.5C
  • kl.5C
  • kl.5C
  • kl.5C
  • kl.5C
  • kl.5C
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • VR
  • VR

WARSZTATY „NIEBIESKIE RĘKODZIEŁO”

27.03.2023r. w nowej pracowni naszej szkoły #LaboratoriumPrzyszłości# odbyły się kreatywne i twórcze zajęcia. Uczniowie nabyli i wzmocnili swoje zdolności artystyczne i manualne, natomiast współpraca w grupach sprawiła im wiele radości i satysfakcji z wykonanych prac rękodzielniczych.

Uczniowie pracowali w pięciu zespołach:

 I. Rękodzieło-niebieskie dywaniki.

II. Malowanie pod folią-zabawa plastyczna.

III.  Kreatywne budowanie.

IV. Niebieski wazon przeplatanka.

V. Kwiaty z odpadów.

Organizatorzy:

Marzanna Rotter,

Grażyna Popczyk,

Marta Kozłowska

#LaboratoriaPrzyszłości#  - styczeń 2023 r

    W ramach # LaboratoriaPrzyszłości # nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe, uczniowie mają możliwość uczestniczenia w zajęciach, na których rozwijają swoje zainteresowania.

    W styczniu na lekcji Techniki  uczniowie klasy: 4a, 4b, 4c, 4d, 6b oraz uczestnicy Koła Technicznego mieli możliwość zapoznania się ze sposobem wykorzystania klocków konstrukcyjnych przy programowaniu. Dzięki wykorzystaniu intuicyjności języka kodowania opartego na scratchu , uczniowie zdobyli nowe doświadczenia. Poprzez kreatywną zabawę kształtowali umiejętności manualne, techniczne oraz myślenie matematyczne,  wykorzystano następujące klocki : 

POLDRON Budujemy mosty, 

POLDRON Przygoda z inżynierią,

POLDRON Konstrukcje STEM, 

POLDRON Magnetyczny zestaw klasowy,

Klocki Gigo Mały Mechanik Koła Zębate ,

Klocki Gigo Mały Mechanik Tory,

Klocki GEAR UP,

Klocki konstrukcyjne KX 7862, 

Klocki doczepiane,

Klocki konstrukcyjne sześciany,

Klocki mini wafle.

Program #LaboratoriaPrzyszłości# pozwoli rozwijać zainteresowania uczniom SP5 w bieżącym roku szkolnym i następnych latach szkolnych .

Koordynator projektu Marzanna Rotter   

  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • koło techniczne
  • zajęcia poza lekcyjne
  • zajęcia pozalekcyjne
  • 4a
  • 4a
  • 4a
  • klasa 4a
  • klasa4 a ,
  • klasa 4a
  • klasa 4a
  • 4d
  • 4d
  • 4d
  • klasa 4d
  • 4d
  • 4d
  • 6b
  • 6b
  • 6b
  • 6b

#LaboratoriaPrzyszłośći# - grudzień 20022 r.

Drukowanie 3D – inaczej drukowanie przestrzenne, które polega na wytwarzaniu fizycznego obiektu poprzez nanoszenie kolejnych warstw materiału. 

Druk 3D wymaga 4 kluczowych elementów: 

- trójwymiarowego modelu komputerowego, 

- programu do obróbki modelu,

- maszyny czyli drukarki 3D 

-oraz materiału do druku np. plastikowej żyłki, żywicy czy proszku w zależności od technologii. 

W SP 5 w Myszkowie rozpoczęliśmy przygodę z drukarką 3D , 

nauczyciele odbyli  szkolenie pod okiem specjalistów aby poznać drukowanie przestrzenne .

Uczniowie z naszej szkoły na kole informatycznym i na lekcji informatyki wykonali pierwsze wydruki 3D , ćwiczą umiejętności techniczne i doskonalą umiejętności pracy w grupie.  

Koordynator projektu  

Marzanna Rotter 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

#LaboratoriaPrzyszłości# - listopad 2022 r.

  

W naszej szkole rozpoczynamy pracę z Wirtualną Rzeczywistością, uczymy się obsługi Okularów CLASSVR. System ClassVR to nowoczesne narzędzia do realizacji podstawy programowej  z wielu przedmiotów, oferuje tysiące materiałów edukacyjnych z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Pierwszymi uczestnikami w korzystaniu z Wirtualnej Rzeczywistości są uczniowie klas 6, którzy uczęszczają na Koło Techniczne w SP5. 

Opiekun koła i koordynator projektu #LaboratoriaPrzyszłości#  Marzanna Rotter  

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

#Laboratoria Przyszłości# - październik 2022r.

   Pakiet narządzi do nauki przedmiotów STEAM przeznaczony jest dla uczniów klas 1-8.

Uczniowie naszej szkoły angażują się w zdobywanie nowej wiedzy poprzez udział w kreatywnej zabawie polegającej na budowaniu  budowli, maszyn i urządzeń za pomocą wskazówek nauczyciela.

   Pakiety STEAM obejmują cele edukacyjne, które m.in. powodują rozwój logicznego

 i algorytmicznego myślenia, umiejętność współpracy , kompetencji społecznych, rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia, nauki kodowania i programowania. 

Uczniowie naszej szkoły w miesiącu październiku wykorzystali zestawy:

GEAR UP, Klocki konstrukcyjne sześciany, Klocki doczepne, MAGNETIC POLYDRON, MINI WAFLE EDU 500, KLOCKI GIGA. 

Koordynator projektu Marzanna Rotter  

  • klasa 1 c
  • klasa 1 c (2)
  • klasa 1 c (3)
  • klasa 1 c (4)
  • klasa 1 c (5)
  • klasa 1 c (6)
  • klasa 1 c (7)
  • klasa 1 c (8)
  • klasa 1 c (9)
  • klasa 1 c (11)
  • klasa 1 c (13)
  • klasa 1 c (15)
  • klasa 1 c (16)
  • klasa 3a i 3b
  • klasa 3a i 3b (2)
  • klasa 3a i 3b (6)
  • klasa 3a i 3b (8)
  • klasa 3a i 3b (10)
  • klasa 3a i 3b (11)
  • kl 7 p (2)
  • klasa 7p (2)
  • kl 7 p (3)
  • kl 7 p (4)
  • kl 7 p (6)
  • kl 7 p (7)
  • koło techniczne (2)
  • koło techniczne (4)
  • koło techniczne (6)
  • koło techniczne (8)
  • koło techniczne (9)
  • koło techniczne (11)
  • koło techniczne (14)
  • rewalidacja

# Laboratoria Przyszłości # wrzesień 2022 r.

W ramach # Laboratoria Przyszłości # nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe, uczniowie mają możliwość uczestniczenia w zajęciach, na których rozwijają swoje zainteresowania. 

We wrześniu odbyły się zajęcia w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych z chemii w klasach 8 – Budowa cząsteczek kwasu.

Na kole technicznym korzystając z pomocy pozyskanych z projektu uruchomiono pracownię krawiecką, haftu i rękodzieła.

Zakupiony sprzęt do rejestracji i obróbki obrazu wykorzystujemy do dokumentacji zajęć.

Koordynator projektu Marzanna Rotter

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 1a
  • 2a
  • 3a
  • 4a
  • 5a
  • 6a
  • 7a
  • 8a
  • 9a
  • 10a
  • 11a
  • 12a
  • 13a
  • 14a
  • 15a
  • 16a
  • 17a

Laboratoria Przyszłości w naszej szkole

Nasza szkoła uczestniczy w programie #Laboratoria Przyszłości#. To inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. W ramach programu #Laboratoria Przyszłości# szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

W Naszej szkole od 1 września 2022 r. działa #Laboratorium Przyszłości#. Video

W nowym roku szkolnym 2022/ 2023 posłuży Nam do rozwijania umiejętności kluczowych uczniów i podniesienia atrakcyjności zajęć .

Dyrektor Szkoły Elżbieta Gocyła