#LaboratoriaPrzyszłości# rok szkolny 20023/2024
Pozwoliło uczniom naszej szkoły rozwijać swoje zainteresowania w ramach zajęć pozalekcyjnych. wykorzystaliśmy klocki konstrukcyjne, które pozwalają na budowę konstrukcji, maszyn i urządzeń konstrukcji zgodnie ze schematem oraz Okulary ClassVR.
Nauczyciel ma pełną kontrolę nad wirtualnym światem, do którego zaprasza uczniów. Wirtualna rzeczywistość (VR) oraz rozszerzona rzeczywistość (AR) wprowadzają uczestników w trójwymiarowy świat, pozwalając zobaczyć na wyciągnięciu dłoni miejsca, przedmioty i zjawiska niedostępne na zwykłej lekcji w szkole.
Wykorzystanie sprzętu audio- video w rejestracji konkursów i apeli oraz festynu szkolnego.
Członkowie koła pomagali w prowadzeniu lekcji otwartych dla przedszkolaków.
Członkowie Koła wzięli udział w konkursach:
1) IX Wojewódzki Konkurs z zakresu techniki „Sprawne Ręce – Mądra Głowa „Świąteczna choinka organizowany przez SP nr 3 w Będzinie ( 3 uczestników – dyplomy za udział)
2) Konkurs „Kartka z jajem” organizowanym przez Zespół Szkół nr 2 w Myszkowie (12 uczestników- 7 nagród)
Uczniowie podejmowali próby motywowania do efektywnej pracy
nad własnym rozwojem, wykorzystali swoje nabyte możliwości w pracach rękodzielniczych, konstrukcyjnych, programowania.
Zajęcia pozalekcyjne odbywały się raz w tygodniu. Zawierały zagadnienia dotyczące przedmiotu technika.
Doskonalili wiedzę i umiejętności z zakresu robotyki, programowania i rękodzieła.
Uczniowie poznali:
Pakiety STEAM obejmujące cele edukacyjne, które m.in. powodują rozwój logicznego i algorytmicznego myślenia, umiejętność współpracy, kompetencji społecznych, rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia, nauki kodowania i programowania.
- Uczniowie naszej szkoły korzystali z zestawów :
GEAR UP, Klocki konstrukcyjne sześciany, Klocki doczepne, MAGNETIC POLYDRON, MINI WAFLE EDU 500, KLOCKI GIGA, Okularów CLASSVR.
- posługiwania się narzędziami typu: nożyczki, szpilki, igły itp.
- pogłębili i utrwalili wiedzę z lekcji techniki.
- utrwalili swoje zdolności manualne
kształtowali postawy poznawcze i twórcze
Wniosek do dalszej pracy:
Praca z uczniami podczas Koła Technicznego dała możliwość rozwoju i inspiracji uczniom uczęszczającymi na zajęcia, chcieli poznać i uczyć się nowych zagadnienia z programowania, konstrukcji i technik rękodzielniczych.
W tym roku szkolnym postawiono na pracę w grupach, pracę zgodnie z instrukcją pod kierunkiem nauczyciela i kreatywność.
Opiekun Koła Technicznego – Marzanna Rotter
#Laboratoria Przyszłości# wrzesień 2023 - styczeń 2024 r.
W ramach #LaboratoriaPrzyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe, uczniowie mają możliwość uczestniczenia w zajęciach, na których rozwijają swoje zainteresowania.
Uczniowie klas 6 uczęszczają na koło, na którym korzystają z pomocy pozyskanych z projektu.
W tym roku szkolnym korzystano z pracowni krawieckiej i haftu, metodą projektu zbudowali szereg robotów z klocków Gigo, które buduje się na podstawie instrukcji i aplikacji.
Sprzęt audio-video oraz sprzęt nagłośniający wykorzystany został na wielu imprezach i przedstawieniach szkolnych: Jasełka, Konkurs Kolęd, Zbuntowane Elfy.
W naszej szkole na lekcji techniki pracujemy z Wirtualną Rzeczywistością, uczymy się obsługi Okularów CLASSVR oraz korzystamy z klocków konstrukcyjnych.
Zakupiony sprzęt do rejestracji i obróbki obrazu wykorzystujemy do dokumentacji zajęć.
Koordynator projektu Marzanna Rotter
#LaboratoriaPrzyszłości# - luty/marzec 2023 r.
#LaboratoriaPrzyszłości# to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjnił zajęcia w SP5.
Pozwoliło to uczniom naszej szkoły rozwijać swoje zainteresowania na lekcjach techniki w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz w ramach zajęć pozalekcyjnych .
W miesiącach luty i marzec wykorzystaliśmy klocki konstrukcyjne,
które pozwalają na budowę konstrukcji, maszyn i urządzeń konstrukcji zgodnie ze schematem oraz Okulary ClassVR.
Nauczyciel ma pełną kontrolę nad wirtualnym światem, do którego zaprasza uczniów. Wirtualna rzeczywistość (VR) oraz rozszerzona rzeczywistość (AR) wprowadzają uczestników w trójwymiarowy świat, pozwalając zobaczyć na wyciągnięciu dłoni miejsca, przedmioty i zjawiska niedostępne na zwykłej lekcji w szkole.
Koordynator projektu MarzannaRotter
WARSZTATY „NIEBIESKIE RĘKODZIEŁO”
27.03.2023r. w nowej pracowni naszej szkoły #LaboratoriumPrzyszłości# odbyły się kreatywne i twórcze zajęcia. Uczniowie nabyli i wzmocnili swoje zdolności artystyczne i manualne, natomiast współpraca w grupach sprawiła im wiele radości i satysfakcji z wykonanych prac rękodzielniczych.
Uczniowie pracowali w pięciu zespołach:
I. Rękodzieło-niebieskie dywaniki.
II. Malowanie pod folią-zabawa plastyczna.
III. Kreatywne budowanie.
IV. Niebieski wazon przeplatanka.
V. Kwiaty z odpadów.
Organizatorzy:
Marzanna Rotter,
Grażyna Popczyk,
Marta Kozłowska
#LaboratoriaPrzyszłości# - styczeń 2023 r
W ramach # LaboratoriaPrzyszłości # nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe, uczniowie mają możliwość uczestniczenia w zajęciach, na których rozwijają swoje zainteresowania.
W styczniu na lekcji Techniki uczniowie klasy: 4a, 4b, 4c, 4d, 6b oraz uczestnicy Koła Technicznego mieli możliwość zapoznania się ze sposobem wykorzystania klocków konstrukcyjnych przy programowaniu. Dzięki wykorzystaniu intuicyjności języka kodowania opartego na scratchu , uczniowie zdobyli nowe doświadczenia. Poprzez kreatywną zabawę kształtowali umiejętności manualne, techniczne oraz myślenie matematyczne, wykorzystano następujące klocki :
POLDRON Budujemy mosty,
POLDRON Przygoda z inżynierią,
POLDRON Konstrukcje STEM,
POLDRON Magnetyczny zestaw klasowy,
Klocki Gigo Mały Mechanik Koła Zębate ,
Klocki Gigo Mały Mechanik Tory,
Klocki GEAR UP,
Klocki konstrukcyjne KX 7862,
Klocki doczepiane,
Klocki konstrukcyjne sześciany,
Klocki mini wafle.
Program #LaboratoriaPrzyszłości# pozwoli rozwijać zainteresowania uczniom SP5 w bieżącym roku szkolnym i następnych latach szkolnych .
Koordynator projektu Marzanna Rotter
#LaboratoriaPrzyszłośći# - grudzień 20022 r.
Drukowanie 3D – inaczej drukowanie przestrzenne, które polega na wytwarzaniu fizycznego obiektu poprzez nanoszenie kolejnych warstw materiału.
Druk 3D wymaga 4 kluczowych elementów:
- trójwymiarowego modelu komputerowego,
- programu do obróbki modelu,
- maszyny czyli drukarki 3D
-oraz materiału do druku np. plastikowej żyłki, żywicy czy proszku w zależności od technologii.
W SP 5 w Myszkowie rozpoczęliśmy przygodę z drukarką 3D ,
nauczyciele odbyli szkolenie pod okiem specjalistów aby poznać drukowanie przestrzenne .
Uczniowie z naszej szkoły na kole informatycznym i na lekcji informatyki wykonali pierwsze wydruki 3D , ćwiczą umiejętności techniczne i doskonalą umiejętności pracy w grupie.
Koordynator projektu
Marzanna Rotter
#LaboratoriaPrzyszłości# - listopad 2022 r.
W naszej szkole rozpoczynamy pracę z Wirtualną Rzeczywistością, uczymy się obsługi Okularów CLASSVR. System ClassVR to nowoczesne narzędzia do realizacji podstawy programowej z wielu przedmiotów, oferuje tysiące materiałów edukacyjnych z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Pierwszymi uczestnikami w korzystaniu z Wirtualnej Rzeczywistości są uczniowie klas 6, którzy uczęszczają na Koło Techniczne w SP5.
Opiekun koła i koordynator projektu #LaboratoriaPrzyszłości# Marzanna Rotter
#Laboratoria Przyszłości# - październik 2022r.
Pakiet narządzi do nauki przedmiotów STEAM przeznaczony jest dla uczniów klas 1-8.
Uczniowie naszej szkoły angażują się w zdobywanie nowej wiedzy poprzez udział w kreatywnej zabawie polegającej na budowaniu budowli, maszyn i urządzeń za pomocą wskazówek nauczyciela.
Pakiety STEAM obejmują cele edukacyjne, które m.in. powodują rozwój logicznego
i algorytmicznego myślenia, umiejętność współpracy , kompetencji społecznych, rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia, nauki kodowania i programowania.
Uczniowie naszej szkoły w miesiącu październiku wykorzystali zestawy:
GEAR UP, Klocki konstrukcyjne sześciany, Klocki doczepne, MAGNETIC POLYDRON, MINI WAFLE EDU 500, KLOCKI GIGA.
Koordynator projektu Marzanna Rotter
# Laboratoria Przyszłości # wrzesień 2022 r.
W ramach # Laboratoria Przyszłości # nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe, uczniowie mają możliwość uczestniczenia w zajęciach, na których rozwijają swoje zainteresowania.
We wrześniu odbyły się zajęcia w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych z chemii w klasach 8 – Budowa cząsteczek kwasu.
Na kole technicznym korzystając z pomocy pozyskanych z projektu uruchomiono pracownię krawiecką, haftu i rękodzieła.
Zakupiony sprzęt do rejestracji i obróbki obrazu wykorzystujemy do dokumentacji zajęć.
Koordynator projektu Marzanna Rotter
Laboratoria Przyszłości w naszej szkole
Nasza szkoła uczestniczy w programie #Laboratoria Przyszłości#. To inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. W ramach programu #Laboratoria Przyszłości# szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.
W Naszej szkole od 1 września 2022 r. działa #Laboratorium Przyszłości#. Video
W nowym roku szkolnym 2022/ 2023 posłuży Nam do rozwijania umiejętności kluczowych uczniów i podniesienia atrakcyjności zajęć .
Dyrektor Szkoły Elżbieta Gocyła